MIĘDZYBAJKI, CZYLI O PISANIU I OPOWIADANIU BEZ NUDY – SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE
„Międzybajki, czyli o pisaniu i opowiadaniu bez nudy”
Dawno, dawno temu do skarbca zwanego Muzeum Narodowym trafiło siedemnaście latających dywanów, dwie czapki niewidki, para siedmiomilowych butów, cztery magiczne zwierciadła i bliżej nieokreślona liczba ram, które warto przekraczać.
Dlaczego czasem zamiast mówić, lepiej opowiadać? Czemu informacja, gdy dodamy jej skrzydeł, nie odfruwa, ale pozostaje? Dlaczego pamięć lubi absurdy i abstrakcje? Czasem wiedza i prawda są ciekawsze i godniejsze zapamiętania, gdy zdecydujemy się pokonać mityczny labirynt, aby do nich dotrzeć. W błądzeniu rozwija się wyobraźnia i wyostrza percepcja. Narracja buduje historię, ciekawość działa na zmysły, uważność pomaga znaleźć sens, a mózg uwielbia zaglądać na drugą stronę lustra.
Szkolenie skierowane do nauczycieli, edukatorów i animatorów kultury.
Szkolenie na zamówienie dla zorganizowanej grupy osób.
Istnieje możliwość zamówienia szkolenia w wersji stacjonarnej – w Galerii Rzemiosła Artystycznego w Gmachu Głównym Muzeum Narodowego w Krakowie lub w wersji online.
Czas trwania: 3 godz., 16.00–19.00
Szkolenie prowadzą pracowniczki Działu Edukacji MNK:
Katarzyna Maziarz-Górka – absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie oraz studiów podyplomowych z zakresu zarządzania kulturą na Uniwersytecie Jagiellońskim. Edukatorka muzealna, stypendystka MKiDN. Pracuje w Dziale Edukacji MNK, kierując Zespołem ds. Programów dla Rodzin i Dzieci. Jest autorką Trochębajek o Stanisławie Wyspiańskim – książki uhonorowanej Nagrodą Żółtej Ciżemki oraz nominowanej do nagrody Książka Roku Polskiej Sekcji IBBY. Miłośniczka Młodej Polski i brudzących się w muzeum dzieci.
Jagoda Gumińska-Oleksy – absolwentka Wydziału Sztuki na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie, w Dziale Edukacji MNK współtworzy program dla dzieci i rodzin. Współpracuje z Uniwersytetem Dzieci. Autorka książki Opowieści przedmiotów, czyli bajki podsłuchane w muzeum. Wierzy w bajki, lubi opowiadać i uwielbia podsłuchiwać, o czym mówią dzieci, kiedy rysują. Ma nadzieję, że kiedyś uda jej się wejść do wnętrz ulubionych obrazów.